Alla inlägg den 1 december 2012

Av Linda - 1 december 2012 22:52

Hej mitt vinterland...

Snöflingorna dalar äntligen ner (eller de kanske yr) och snögubben till lucka nr 2 är klar.

Det var en glad pojke som idag hittade paket nr 1. "Kolla mamma tomten har lämnat ett paket. Ååå mamma titta vilken fin julgran"
Yeah i know, det är din fantastiska mamma som gjort den. Eller kanske det var tomten ändå.

Känns skönt att jag är i fas. Back up klapparna ligger i tryggt förvar, kanske ligger de där fram till jul.

Av Linda - 1 december 2012 00:50

Ambitionen var hög och tiden knapp. En bonad med 24 luckor och en virkad tomte på blev det inte.
Tomten saknar ett ben, stövlar och skägg. Bonaden har jag inte ens börjat med.

När mamma förra helgen plockade fram en "tavla" vi börjat på tillsammans för många år sedan då kändes allt lugnt.
Idag (sista minuten som vanligt) har jag gjort klart den. Det var lite limma och montera kvar.

Nu hänger den i barnens rum med lucka nr 1 i ett snöre. Paketen ska tillsammans bilda ett pepparkakeland.

Ikväll har jag roat mig med att sy fast pumlor (julgranskulor) i granen men även slagit in lite back up klappar. Gillar verkligen färgen på granen, den känns lite "mossig"

Fröken Jolie har 4 hörntänder som kommer samtidigt, på en sida, vilket gör att hon sover fruktansvärt dåligt och virkningen blir inte så effektiv. Men lite hinner jag med innan sängen kallar.

Ovido - Quiz & Flashcards