Alla inlägg den 7 mars 2013

Av Linda - 7 mars 2013 00:16

Min kära vän Marie gav mig en väska full med underbara garner i härliga färger. Många av de var i ull och multifärgade.

Blev förtjust i Big delight 07 från Drops och hittade ett perfekt mönster till det garnet. Men när halsduken väl var klar så kändes det som att det saknades nåt.

Min favorit bloggare Kungen & Majkis piffar ofta till sina verk och jag tror hon fanns i mitt bakhuvud ikväll.
En spetskant runt gjorde hela halsduken. (Mönster till kanten är häntad från sjuttioprocentgarn.blogspot.se) Nu är den redo att användas och jag är redan sugen på att virka en till.


Innan jag kunde avrunda kvällen var jag tvungen göra nåt med ett garn som heter Simpson. Ett garn jag aldrig tidigare använt, 60% merino och 40% acryl.
Garnet påminner om godishalsband. Ni vet sådana med rosa, gröna, blå och vita små sockergodisar på gummiband.

Hittade ett mönster hos Drops på ett par tofflor som verkade passa in på det här garnet.
Kanten runt vristen är virkad i rosa Lovikka och candy silver från svarta fåret.

Min ena godistoffel är klar men nr 2 får nog vänta till morgondagen.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards